За връзка с нас +(359) 2 980 5555
Безплатна доставка до всяка точка на България!

В грижа за околната среда по стъпките на IWC, Omega и Panerai

22.03.2022

На 26-то число този месец, от 20:30 до 21:30 ч., предстои да отбележим за поредна година Часът на Земята, а на 22 април и Световния ден на Земята.

С отбелязването на тези международни събития (а и по принцип) е важно да се замислим върху ефекта, който нашата дейност като жители на планетата Земя, има върху нейната екосистема не само в настояща, но и в бъдеща перспектива.

Модната индустрия, както всички производства, е отговорна за огромно количество отпадъци, консумация на вода и замърсяване. В това число влиза и часовникарството. Въпреки че часовниците имат дълготрайност, с каквато могат да се похвалят малко други модни аксесоари, добивът на материали за тяхното производство и опаковане оставя своя негативен отпечатък върху околната среда.

През последните няколко години, производителите на часовници полагат видими усилия за постигане на устойчивост, в резонанс с нарастващата нагласа на потребителите в полза на природосъобразните продукти.

Отминаха дните на екзотичните лъскави дървени кутии и пластмасовите опаковки. Въпреки предизвикателствата, напоследък все повече марки започнаха да преминават към рециклируеми и/или етично придобити материали при производството и опаковането на своите продукти.

Други екосъобразни практики, в които водещите часовникарски марки по света, като IWC, OMEGA и PANERAI, инвестират, включват социални инициативи за опазване на океана, устойчиви производствени процеси и възобновяеми ресурси.

Нека се запознаем с някои от тях по-подробно.

IWC

IWC Schaffhausen съчетава прецизно инженерство с изключителен дизайн в производството на качествени, издръжливи часовници, които да се запазят в продължителност на поколения. Ако се третира добре, механичният часовник може да „тик-така“ цял живот. Доказателство за това са някои от техните модели, които след 150 години, все още отчитат времето.

„Дългият живот на нашите продукти се дължи на нашето дългосрочно мислене“, споделят от марката. „Управлявайки отговорно нашето социално и екологично въздействие, ние се стремим да гарантираме, че нашите часовници и нашите бизнес практики подпомагат обществото и околната среда.“

Пример за това са предстоящите инициативи, които марката планира да предприеме през 2022, включително:

• Удвояване процента на жените на ръководни позиции в сравнение с изходното ниво за 2017 г.

• Купуване на 100 % възобновяема енергия в световен мащаб

• Разработване и прилагане на „зелена“ стратегия за информационни технологии

• Постепенно спиране на закупуването на горски продукти, които не са сертифицирани от Forest Stewardship Council (Съвета за управление на горите)

• Разработи и пилотира план за природосъобразни събития

• Поддържане на сертификат „Great Place to Work” (“Чудесно работно място“)

• Придобиване на сертификат за равно заплащане

• Удвояване на годишните часове за корпоративно доброволчество на IWC, в сравнение с изходното ниво за 2020 г.

OMEGA

С енергийна концепция, базирана на слънчева технология и използването на подземни води, OMEGA също отделя време и полага усилия за благото на планетата.

Създадена за максимална ефективност, иновативната „eco-friendly” фабрика на OMEGA е архитектурно доказателство за ангажимента на марката за едно по-устойчиво бъдеще. Сградата се захранва сама, благодарение на революционна структура за вътрешен климат и енергия. В допълнение към това, стотиците фотоволтаични слънчеви панели на покрива осигуряват безплатна енергия в изобилие, а цялата излишна топлина се рециклира.

Друга любопитна инициатива с природосъобразна насоченост е партньорството на OMEGA с GoodPlanet Foundation и нейния основател Ян Артус-Бертран в създаването на документалния филм “Planet Ocean” („Планета-Океан“). Към момента, те си сътрудничат и по два нови проекта за опазване на природата в Индонезия под надслов “Time for the Planet” („Време за планетата“).

PANERAI

За италианския бранд PANERAI, част от швейцарския холдинг Richemont Group, корпоративната отговорност означава преди всичко последователност и уповаване на ценности, като етика, прозрачност и законност във всички производствени и бизнес процеси. Придържайки се към тях, марката предприема множество екосъобразни корпоративни инициативи, включително:

• Изграждането на ново производство с “нулево въздействие” върху околната среда и план за алтернативен и по-екологичен транспорт за всички служители

• Преминаването към FSC®-сертифицирана хартия за всички печатни материали като каталози, брошури и прес-материали

• Придържане към сертифицирани материали в производството на продуктите, предназначени за крайния потребител

• Дигитализация с цел намаляване на количеството печатни материали

• Изготвяне на ръководство за служителите, насърчаващо екологичното поведение и акцентиране върху въпроси като пестене на енергия и грижа за околната среда

• Реализирането на дългосрочни социални проекти с нестопанска цел

Ако и вие подкрепяте мисията на тези марки в развитието на един по-природосъборазен производствен и търговски модел на световно ниво, помислете за тях следващия път, когато закупувате нов часовник.

Модели от техните колекции можете да разгледате, както на живо в нашите бутици, така и в нашия онлайн магазин

За още любопитни новини от света на часовникарството, не пропускайте да ни последвате и в социалните мрежи Facebook и Instagram.

Сподели

© Developed by CommerceLab